Informacje



Jestem avatar Qbuss z miasta Tychy i nie lubię deszczu.
57297.50 km wszystkie kilometry
4297.14 km (7.50%) w terenie
87d 01h 58m czas na rowerze
26.78 km/h avg

Kategorie

Komunikacja miejska.138   Na góralu.496   Na szosie.586   Najciekawsze.7   Orbitrek.24   Serwis.23   Test.5   Towarzysko.5   Z rodzinką.3   Zawody.19  

button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl

Znajomi

Moja stajnia

Szukaj

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Qbuss.bikestats.pl

Archiwum

Test zmodyfikowanego Focusa

Sobota, 7 lutego 2015 | dodano:07.02.2015 | linkuj | komentarze(2)
Kategoria Na szosie, Serwis
  dziś wykręciłem:
39.62 km
0.00 km teren
01:34 h
25.29 km/h
41.53 vmax
*C
177 HR max( 89%)
149 HR avg( 75%)
m 922 kcal
Miałem jechać na góralu, ale Adam namówił mnie na test nowej korby. A że drogi są suche...


Na początek jednak o samym treningu: koszmar. Miałem miesiąc przerwy od jeżdżenia, ale nie spodziewałem się takiego spadku formy. Gdy jechałem w tlenie nie mogłem utrzymać się za zawodnikami, którzy do tej pory zostawali mną. Gdy trzymałem się z nimi tętno skakało do 3. a nawet 4. strefy. Poprosiłem, żeby zwolnili i później było już lepiej. Dziwne, że na siłowni w zasadzie mogę pracować z takimi samymi obciążeniami co przed przerwą, a wytrzymałość siadła kompletnie. Cóż, zacznę starty dopiero od czerwca pewnie.

Teraz o modyfikacjach. Wymieniłem cały napęd, czyli suport, korbę, kasetę, łańcuch i linki z pancerzami. Stary napęd przejechał 22 000 km i mógłbym śmiało na nim jeszcze zrobić trochę aż do zajechania (kaseta przyjmowała jeszcze nowe łańcuchy, ale była już zjechana na niektórych przełożeniach). Jednak ułamał mi się fragment osi korby, więc zdecydowałem o wymianie już teraz.


Nowa korba to „powiększony” kompakt czyli 52/36 z nowej grupy 105. Wcześniej miałem kompakt 50/34 FSA Gossamer. Po dzisiejszej przejażdżce czuję te 2 ząbki więcej, niby niewiele, ale różnica jest. Prezentuje się pięknie, nieprawdaż? 


Korba FC-5800 36/52
Korba FC-5800 36/52 © Qbuss


Kaseta z tej samej grupy o zestopniowaniu 12-27, dokładnie taka, jaką miałem wcześniej raczej wystarczy na beskidzkie podjazdy. Złoty łańcuch Wippermann dodaje 5 punktów do wyglądu.

Kaseta i łańcuch
Kaseta i łańcuch © Qbuss


Za sprawne działanie hamulców i przerzutek odpowiada zestaw Jagwire Racer. Pancerze idealnie komponują się z czerwonymi detalami na ramie.


Pancerze i linki
Pancerze i linki © Qbuss


Do tego dochodzi nowy suport. Całość działa jak bajka, płynnie, cicho, choć pewnie trzeba będzie podregulować, bo linki się naciągną. Mam nadzieję, że napęd w tej konfiguracji wytrzyma co najmniej tyle co poprzedni (rzecz jasna z regularną wymianą łańcuchów). A mi pozostaje pokornie i systematycznie szlifować formę.

Przebieg przed zmianą łańcucha i napędu: 22 085 km





komentarze
Qbuss
| 22:54 sobota, 7 lutego 2015 | linkuj sierra,
w tym problem, całość wygląda tak pięknie i czysto, że aż szkoda jeździć :)
sierra
| 22:39 sobota, 7 lutego 2015 | linkuj Jezu, jaki piękny On jest, ten złoty... a całość jaka czysta... "Moja Gwiazda" tak to wyglądała chyba tylko w sklepie, zanim Ją nabyłem.. ;)
Pozdro rowerowo
Mariusz
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ciepo
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]