Informacje
Jestem Qbuss z miasta Tychy i nie lubię deszczu.
57297.50 km wszystkie kilometry
4297.14 km (7.50%) w terenie
87d 01h 58m czas na rowerze
26.78 km/h avg
4297.14 km (7.50%) w terenie
87d 01h 58m czas na rowerze
26.78 km/h avg
Kategorie
Komunikacja miejska.138 Na góralu.496 Na szosie.586 Najciekawsze.7 Orbitrek.24 Serwis.23 Test.5 Towarzysko.5 Z rodzinką.3 Zawody.19Znajomi
Moja stajnia
Szukaj
Wykres roczny
Archiwum
- 2016, Październik.1.2
- 2016, Wrzesień.13.1
- 2016, Sierpień.16.0
- 2016, Lipiec.24.0
- 2016, Czerwiec.22.0
- 2016, Maj.22.0
- 2016, Kwiecień.19.0
- 2016, Marzec.15.0
- 2016, Luty.12.0
- 2016, Styczeń.14.0
- 2015, Grudzień.13.0
- 2015, Listopad.11.0
- 2015, Październik.15.0
- 2015, Wrzesień.17.0
- 2015, Sierpień.22.10
- 2015, Lipiec.20.0
- 2015, Czerwiec.21.2
- 2015, Maj.26.1
- 2015, Kwiecień.20.2
- 2015, Marzec.17.0
- 2015, Luty.11.2
- 2015, Styczeń.1.0
- 2014, Grudzień.12.0
- 2014, Listopad.15.2
- 2014, Październik.16.0
- 2014, Wrzesień.17.0
- 2014, Sierpień.15.0
- 2014, Lipiec.20.0
- 2014, Czerwiec.19.2
- 2014, Maj.23.0
- 2014, Kwiecień.19.0
- 2014, Marzec.16.3
- 2014, Luty.14.0
- 2014, Styczeń.10.0
- 2013, Grudzień.12.2
- 2013, Listopad.14.0
- 2013, Październik.13.2
- 2013, Wrzesień.16.4
- 2013, Sierpień.20.4
- 2013, Lipiec.17.5
- 2013, Czerwiec.13.1
- 2013, Maj.18.0
- 2013, Kwiecień.20.0
- 2013, Marzec.10.0
- 2013, Luty.7.0
- 2013, Styczeń.1.0
- 2012, Grudzień.3.0
- 2012, Listopad.15.0
- 2012, Październik.17.2
- 2012, Wrzesień.13.3
- 2012, Sierpień.14.9
- 2012, Lipiec.13.0
- 2012, Czerwiec.21.4
- 2012, Maj.15.13
- 2012, Kwiecień.16.0
- 2012, Marzec.17.6
- 2012, Luty.6.0
- 2012, Styczeń.9.2
- 2011, Grudzień.10.0
- 2011, Listopad.24.0
- 2011, Październik.16.2
- 2011, Wrzesień.8.6
- 2011, Sierpień.28.6
- 2011, Lipiec.17.12
- 2011, Czerwiec.15.15
- 2011, Maj.21.7
- 2011, Kwiecień.15.20
- 2011, Marzec.21.21
- 2011, Luty.8.3
- 2011, Styczeń.2.0
- 2010, Grudzień.1.0
- 2010, Listopad.5.1
- 2010, Październik.8.11
- 2010, Wrzesień.7.6
- 2010, Sierpień.10.1
- 2010, Lipiec.9.0
- 2010, Czerwiec.10.2
- 2010, Maj.6.3
- 2010, Kwiecień.13.1
- 2010, Marzec.12.1
- 2010, Luty.2.0
- 2010, Styczeń.5.4
- 2009, Grudzień.2.0
- 2009, Listopad.3.0
- 2009, Październik.5.2
- 2009, Wrzesień.8.4
- 2009, Sierpień.10.3
- 2009, Lipiec.11.0
- 2009, Czerwiec.9.5
- 2009, Maj.6.0
- 2009, Kwiecień.7.0
- 2009, Marzec.6.0
- 2009, Luty.7.4
- 2009, Styczeń.2.0
- 2008, Grudzień.2.0
- 2008, Listopad.2.0
- 2008, Październik.4.0
- 2008, Wrzesień.3.0
- 2008, Sierpień.10.1
- 2008, Lipiec.6.2
- 2008, Czerwiec.7.0
- 2008, Maj.6.0
- 2008, Kwiecień.4.1
- 2008, Marzec.6.0
- 2008, Luty.4.0
Wpisy archiwalne w kategorii
Serwis
Dystans całkowity: | 1016.35 km (w terenie 19.50 km; 1.92%) |
Czas w ruchu: | 35:58 |
Średnia prędkość: | 28.26 km/h |
Maksymalna prędkość: | 63.55 km/h |
Suma podjazdów: | 1819 m |
Maks. tętno maksymalne: | 183 (92 %) |
Maks. tętno średnie: | 153 (77 %) |
Suma kalorii: | 11625 kcal |
Liczba aktywności: | 23 |
Średnio na aktywność: | 44.19 km i 1h 33m |
Więcej statystyk |
Na góralu
dziś wykręciłem:
Dziś na góralu dla odmiany. Okolice Paprocan i Bieruń Stary. Spokojnie, nie brałem nawet pulsometru. 37.20 km
7.00 km teren
01:32 h
24.26 km/h
0.00 vmax
*C
HR max(%)
HR avg(%)
132 m kcal
Wymiana łańcucha przy przebiegu 16 713 km. Stary DeOne za 16 zł (lol) zastąpiłem porządnym Wippermannem. I niestety stary łańcuch przeszlifował mi trochę kasetę, bo zdarza się (rzadko na szczęście, choć Centurionem jeżdżę raczej spokojnie) przeskakiwanie. Stary łańcuch zrobił 2000 km i wiem, że Wippermann by tyle wytrzymał bez problemu — na szosie taki łańcuch wymieniam co ok. 2700 km. No, ale za 16 zł nie można narzekać.
Runda Łaziska
dziś wykręciłem:
Test na rundzie Łaziska. Nie jechałem w trupa, raczej na wytrzymałość siłową, więc wynik nie powala — widać to po tętnie, które jest istotnie niższe niż ostatnio. Zresztą kilka razy ruch samochodowy mnie spowalniał. W sobotę Pętla Beskidzka, a w niedzielę uphill pod Zameczek. Będzie co ma być — moim celem jest zejście ile się da poniżej 4 godzin w sobotnim wyścigu i pojechanie „Zameczku” absolutnie w trupa:)59.83 km
0.00 km teren
01:59 h
30.17 km/h
63.55 vmax
*C
182 HR max( 92%)
153 HR avg( 77%)
567 m 1202 kcal
Czas: 00:56:53
Średnia: 34,0 km/h
Długość: 32,23 km
Tętno śr.: 170 ud./min
Strava
Wymiana łańcucha w Focusie przy przebiegu 35671 km.
Podwieczorek
dziś wykręciłem:
Wymieniłem zerwaną linkę tylnej przerzutki w Focusie.
46.25 km
0.00 km teren
01:33 h
29.84 km/h
50.22 vmax
*C
182 HR max( 92%)
135 HR avg( 68%)
201 m 791 kcal
Strava
Wprowadzenie i rezygnacja
dziś wykręciłem:
Nie zostało nic innego jak zrobić sobie wprowadzenie do czasówki. Jechałem więc spokojnie, z wysoką kadencją, a do tego zrobiłem sobie 5-kilometrową tempówkę do tego pod wiatr. Jestem słaby jak nigdy i w ogóle nie chcę mi się jutro gdziekolwiek startować. Nie realizuję planu treningowego z braku czasu i czuję się beznadziejnie. Do tego przejechałem zaledwie ok. 2500 km i to po płaskim. Normalnie w kwietniu trzaskałem już beskidzkie podjazdy jak gdyby nigdy nic. Wracając, nawet myślałem, czy nie olać czasówki, a zamiast tego pojechać autem w góry i zrobić sobie solidny trening. Ale chyba jednak wystartuję, chociażby treningowo.45.60 km
0.00 km teren
01:36 h
28.50 km/h
50.22 vmax
*C
183 HR max( 92%)
141 HR avg( 71%)
276 m 859 kcal
Wymiana łańcucha w Focusie przy przebiegu 32874 km.
Szosa
dziś wykręciłem:
Znalazłem chwilę za dnia, żeby pojeździć sobie szosówką, ale nie zapomniałem, że o 16 zaczyna się już ściemniać — miałem tylko trochę ponad godzinkę jazdy i zrobiłem całe 33 km. Przynajmniej sprawdziłem, czy nowy łańcuch będzie działać, bo przespałem trochę czas wymiany. Działa elegancko, nie przeskakuje.33.83 km
0.00 km teren
01:14 h
27.43 km/h
45.39 vmax
*C
171 HR max( 86%)
140 HR avg( 71%)
207 m 659 kcal
Wymiana łańcucha w Focusie przy przebiegu 30 349 km.
Brzeszcze
dziś wykręciłem:
Wytrzymałość. Do Brzeszcz przez Bierunie Stary i Nowy, Powrót przez Miedźną.69.88 km
0.00 km teren
02:14 h
31.29 km/h
51.38 vmax
*C
165 HR max( 83%)
144 HR avg( 73%)
288 m 1247 kcal
Zmiana łańcucha przy przebiegu 27389 km.
Rozkręcenie nogi
dziś wykręciłem:
Spokojna przejażdżka o 8 rano z Adamem, a ponadto próba działania nowej przedniej przerzutki. Działa dobrze, regulacja poszła bardzo sprawnie i szybko. Sprzęt gotowy do jutrzejszego wyścigu. Ze mną gorzej — nie czuję mocy, prawie w ogóle nie jeździłem w tym roku w górach. Muszę nauczyć się samemu organizować sobie mocne weekendowe treningi.37.95 km
0.00 km teren
01:20 h
28.46 km/h
45.78 vmax
*C
166 HR max( 84%)
131 HR avg( 66%)
148 m 656 kcal
Dobra, nie narzekam już, jutro pojadę na ile się da, a potem się poprawię:)
Rundy Bojszowy
dziś wykręciłem:
Dziś nici z ustawki przez pogodę. W planach miałem wytrzymałość (mam tydzień regeneracyjny) lub — w przypadku ustawki — symulację. Po południu wszystko wyschło i mimo wiszących nisko ciemnych chmur nie spadł deszcz, pojechałem więc samemu na 2-godzinny trening wytrzymałości. Średnia niezła, tętno niziutkie, a jednak trochę czułem nogi — pewnie efekt siłowni i 2 dni pod rząd treningów na góralu, na którym jednak ciężko mi się jeździ.60.88 km
0.00 km teren
01:55 h
31.76 km/h
48.68 vmax
*C
163 HR max( 82%)
144 HR avg( 73%)
m 1072 kcal
Zmiana łańcucha — dystans 24 664 km.
Bieruń Stary
dziś wykręciłem:
Po zmroku do Bierunia Starego.34.06 km
1.00 km teren
01:26 h
23.76 km/h
37.50 vmax
*C
164 HR max( 83%)
139 HR avg( 70%)
m kcal
Zmiana łańcucha w Centurionie, przebieg = 14 761 km
Test zmodyfikowanego Focusa
dziś wykręciłem:
Miałem jechać na góralu, ale Adam namówił mnie na test nowej korby. A że drogi są suche...39.62 km
0.00 km teren
01:34 h
25.29 km/h
41.53 vmax
*C
177 HR max( 89%)
149 HR avg( 75%)
m 922 kcal
Na początek jednak o samym treningu: koszmar. Miałem miesiąc przerwy od jeżdżenia, ale nie spodziewałem się takiego spadku formy. Gdy jechałem w tlenie nie mogłem utrzymać się za zawodnikami, którzy do tej pory zostawali mną. Gdy trzymałem się z nimi tętno skakało do 3. a nawet 4. strefy. Poprosiłem, żeby zwolnili i później było już lepiej. Dziwne, że na siłowni w zasadzie mogę pracować z takimi samymi obciążeniami co przed przerwą, a wytrzymałość siadła kompletnie. Cóż, zacznę starty dopiero od czerwca pewnie.
Teraz o modyfikacjach. Wymieniłem cały napęd, czyli suport, korbę, kasetę, łańcuch i linki z pancerzami. Stary napęd przejechał 22 000 km i mógłbym śmiało na nim jeszcze zrobić trochę aż do zajechania (kaseta przyjmowała jeszcze nowe łańcuchy, ale była już zjechana na niektórych przełożeniach). Jednak ułamał mi się fragment osi korby, więc zdecydowałem o wymianie już teraz.
Nowa korba to „powiększony” kompakt czyli 52/36 z nowej grupy 105. Wcześniej miałem kompakt 50/34 FSA Gossamer. Po dzisiejszej przejażdżce czuję te 2 ząbki więcej, niby niewiele, ale różnica jest. Prezentuje się pięknie, nieprawdaż?
Korba FC-5800 36/52 © Qbuss
Kaseta z tej samej grupy o zestopniowaniu 12-27, dokładnie taka, jaką miałem wcześniej raczej wystarczy na beskidzkie podjazdy. Złoty łańcuch Wippermann dodaje 5 punktów do wyglądu.
Kaseta i łańcuch © Qbuss
Za sprawne działanie hamulców i przerzutek odpowiada zestaw Jagwire Racer. Pancerze idealnie komponują się z czerwonymi detalami na ramie.
Pancerze i linki © Qbuss
Do tego dochodzi nowy suport. Całość działa jak bajka, płynnie, cicho, choć pewnie trzeba będzie podregulować, bo linki się naciągną. Mam nadzieję, że napęd w tej konfiguracji wytrzyma co najmniej tyle co poprzedni (rzecz jasna z regularną wymianą łańcuchów). A mi pozostaje pokornie i systematycznie szlifować formę.
Przebieg przed zmianą łańcucha i napędu: 22 085 km