Informacje



Jestem avatar Qbuss z miasta Tychy i nie lubię deszczu.
57297.50 km wszystkie kilometry
4297.14 km (7.50%) w terenie
87d 01h 58m czas na rowerze
26.78 km/h avg

Kategorie

Komunikacja miejska.138   Na góralu.496   Na szosie.586   Najciekawsze.7   Orbitrek.24   Serwis.23   Test.5   Towarzysko.5   Z rodzinką.3   Zawody.19  

button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl

Znajomi

Moja stajnia

Szukaj

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Qbuss.bikestats.pl

Archiwum

Wpisy archiwalne w kategorii

Serwis

Dystans całkowity:1016.35 km (w terenie 19.50 km; 1.92%)
Czas w ruchu:35:58
Średnia prędkość:28.26 km/h
Maksymalna prędkość:63.55 km/h
Suma podjazdów:1819 m
Maks. tętno maksymalne:183 (92 %)
Maks. tętno średnie:153 (77 %)
Suma kalorii:11625 kcal
Liczba aktywności:23
Średnio na aktywność:44.19 km i 1h 33m
Więcej statystyk

Na góralu

Sobota, 6 sierpnia 2016 | dodano:08.08.2016 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria Na góralu, Serwis
  dziś wykręciłem:
37.20 km
7.00 km teren
01:32 h
24.26 km/h
0.00 vmax
*C
HR max(%)
HR avg(%)
132 m kcal
Dziś na góralu dla odmiany. Okolice Paprocan i Bieruń Stary. Spokojnie, nie brałem nawet pulsometru. 


Wymiana łańcucha przy przebiegu 16 713 km. Stary DeOne za 16 zł (lol) zastąpiłem porządnym Wippermannem. I niestety stary łańcuch przeszlifował mi trochę kasetę, bo zdarza się (rzadko na szczęście, choć Centurionem jeżdżę raczej spokojnie) przeskakiwanie. Stary łańcuch zrobił 2000 km i wiem, że Wippermann by tyle wytrzymał bez problemu — na szosie taki łańcuch wymieniam co ok. 2700 km. No, ale za 16 zł nie można narzekać.

Runda Łaziska

Środa, 29 czerwca 2016 | dodano:30.06.2016 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria Na szosie, Serwis
  dziś wykręciłem:
59.83 km
0.00 km teren
01:59 h
30.17 km/h
63.55 vmax
*C
182 HR max( 92%)
153 HR avg( 77%)
567 m 1202 kcal
Test na rundzie Łaziska. Nie jechałem w trupa, raczej na wytrzymałość siłową, więc wynik nie powala — widać to po tętnie, które jest istotnie niższe niż ostatnio. Zresztą kilka razy ruch samochodowy mnie spowalniał. W sobotę Pętla Beskidzka, a w niedzielę uphill pod Zameczek. Będzie co ma być — moim celem jest zejście ile się da poniżej 4 godzin w sobotnim wyścigu i pojechanie „Zameczku” absolutnie w trupa:)


Czas: 00:56:53
Średnia: 34,0 km/h
Długość: 32,23 km
Tętno śr.: 170 ud./min


Strava


Wymiana łańcucha w Focusie przy przebiegu 35671 km.

Podwieczorek

Piątek, 17 czerwca 2016 | dodano:18.06.2016 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria Na szosie, Serwis
  dziś wykręciłem:
46.25 km
0.00 km teren
01:33 h
29.84 km/h
50.22 vmax
*C
182 HR max( 92%)
135 HR avg( 68%)
201 m 791 kcal
Wymieniłem zerwaną linkę tylnej przerzutki w Focusie. 


Strava


Wprowadzenie i rezygnacja

Piątek, 22 kwietnia 2016 | dodano:22.04.2016 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria Na szosie, Serwis
  dziś wykręciłem:
45.60 km
0.00 km teren
01:36 h
28.50 km/h
50.22 vmax
*C
183 HR max( 92%)
141 HR avg( 71%)
276 m 859 kcal
Nie zostało nic innego jak zrobić sobie wprowadzenie do czasówki. Jechałem więc spokojnie, z wysoką kadencją, a do tego zrobiłem sobie 5-kilometrową tempówkę do tego pod wiatr. Jestem słaby jak nigdy i w ogóle nie chcę mi się jutro gdziekolwiek startować. Nie realizuję planu treningowego z braku czasu i czuję się beznadziejnie. Do tego przejechałem zaledwie ok. 2500 km i to po płaskim. Normalnie w kwietniu trzaskałem już beskidzkie podjazdy jak gdyby nigdy nic. Wracając, nawet myślałem, czy nie olać czasówki, a zamiast tego pojechać autem w góry i zrobić sobie solidny trening. Ale chyba jednak wystartuję, chociażby treningowo.


Wymiana łańcucha w Focusie przy przebiegu 32874 km.

Szosa

Wtorek, 3 listopada 2015 | dodano:04.11.2015 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria Na szosie, Serwis
  dziś wykręciłem:
33.83 km
0.00 km teren
01:14 h
27.43 km/h
45.39 vmax
*C
171 HR max( 86%)
140 HR avg( 71%)
207 m 659 kcal
Znalazłem chwilę za dnia, żeby pojeździć sobie szosówką, ale nie zapomniałem, że o 16 zaczyna się już ściemniać — miałem tylko trochę ponad godzinkę jazdy i zrobiłem całe 33 km. Przynajmniej sprawdziłem, czy nowy łańcuch będzie działać, bo przespałem trochę czas wymiany. Działa elegancko, nie przeskakuje.

Wymiana łańcucha w Focusie przy przebiegu 30 349 km.

Brzeszcze

Środa, 29 lipca 2015 | dodano:31.07.2015 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria Na szosie, Serwis
  dziś wykręciłem:
69.88 km
0.00 km teren
02:14 h
31.29 km/h
51.38 vmax
*C
165 HR max( 83%)
144 HR avg( 73%)
288 m 1247 kcal
Wytrzymałość. Do Brzeszcz przez Bierunie Stary i Nowy, Powrót przez Miedźną.


Zmiana łańcucha przy przebiegu 27389 km.

Rozkręcenie nogi

Piątek, 3 lipca 2015 | dodano:03.07.2015 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria Na szosie, Serwis
  dziś wykręciłem:
37.95 km
0.00 km teren
01:20 h
28.46 km/h
45.78 vmax
*C
166 HR max( 84%)
131 HR avg( 66%)
148 m 656 kcal
Spokojna przejażdżka o 8 rano z Adamem, a ponadto próba działania nowej przedniej przerzutki. Działa dobrze, regulacja poszła bardzo sprawnie i szybko. Sprzęt gotowy do jutrzejszego wyścigu. Ze mną gorzej — nie czuję mocy, prawie w ogóle nie jeździłem w tym roku w górach. Muszę nauczyć się samemu organizować sobie mocne weekendowe treningi.


Dobra, nie narzekam już, jutro pojadę na ile się da, a potem się poprawię:)

Rundy Bojszowy

Niedziela, 24 maja 2015 | dodano:24.05.2015 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria Na szosie, Serwis
  dziś wykręciłem:
60.88 km
0.00 km teren
01:55 h
31.76 km/h
48.68 vmax
*C
163 HR max( 82%)
144 HR avg( 73%)
m 1072 kcal
Dziś nici z ustawki przez pogodę. W planach miałem wytrzymałość (mam tydzień regeneracyjny) lub — w przypadku ustawki — symulację. Po południu wszystko wyschło i mimo wiszących nisko ciemnych chmur nie spadł deszcz, pojechałem więc samemu na 2-godzinny trening wytrzymałości. Średnia niezła, tętno niziutkie, a jednak trochę czułem nogi — pewnie efekt siłowni i 2 dni pod rząd treningów na góralu, na którym jednak ciężko mi się jeździ.


Zmiana łańcucha — dystans 24 664 km.

Bieruń Stary

Piątek, 27 lutego 2015 | dodano:28.02.2015 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria Na góralu, Serwis
  dziś wykręciłem:
34.06 km
1.00 km teren
01:26 h
23.76 km/h
37.50 vmax
*C
164 HR max( 83%)
139 HR avg( 70%)
m kcal
Po zmroku do Bierunia Starego.


Zmiana łańcucha w Centurionie, przebieg = 14 761 km

Test zmodyfikowanego Focusa

Sobota, 7 lutego 2015 | dodano:07.02.2015 | linkuj | komentarze(2)
Kategoria Na szosie, Serwis
  dziś wykręciłem:
39.62 km
0.00 km teren
01:34 h
25.29 km/h
41.53 vmax
*C
177 HR max( 89%)
149 HR avg( 75%)
m 922 kcal
Miałem jechać na góralu, ale Adam namówił mnie na test nowej korby. A że drogi są suche...


Na początek jednak o samym treningu: koszmar. Miałem miesiąc przerwy od jeżdżenia, ale nie spodziewałem się takiego spadku formy. Gdy jechałem w tlenie nie mogłem utrzymać się za zawodnikami, którzy do tej pory zostawali mną. Gdy trzymałem się z nimi tętno skakało do 3. a nawet 4. strefy. Poprosiłem, żeby zwolnili i później było już lepiej. Dziwne, że na siłowni w zasadzie mogę pracować z takimi samymi obciążeniami co przed przerwą, a wytrzymałość siadła kompletnie. Cóż, zacznę starty dopiero od czerwca pewnie.

Teraz o modyfikacjach. Wymieniłem cały napęd, czyli suport, korbę, kasetę, łańcuch i linki z pancerzami. Stary napęd przejechał 22 000 km i mógłbym śmiało na nim jeszcze zrobić trochę aż do zajechania (kaseta przyjmowała jeszcze nowe łańcuchy, ale była już zjechana na niektórych przełożeniach). Jednak ułamał mi się fragment osi korby, więc zdecydowałem o wymianie już teraz.


Nowa korba to „powiększony” kompakt czyli 52/36 z nowej grupy 105. Wcześniej miałem kompakt 50/34 FSA Gossamer. Po dzisiejszej przejażdżce czuję te 2 ząbki więcej, niby niewiele, ale różnica jest. Prezentuje się pięknie, nieprawdaż? 


Korba FC-5800 36/52
Korba FC-5800 36/52 © Qbuss


Kaseta z tej samej grupy o zestopniowaniu 12-27, dokładnie taka, jaką miałem wcześniej raczej wystarczy na beskidzkie podjazdy. Złoty łańcuch Wippermann dodaje 5 punktów do wyglądu.

Kaseta i łańcuch
Kaseta i łańcuch © Qbuss


Za sprawne działanie hamulców i przerzutek odpowiada zestaw Jagwire Racer. Pancerze idealnie komponują się z czerwonymi detalami na ramie.


Pancerze i linki
Pancerze i linki © Qbuss


Do tego dochodzi nowy suport. Całość działa jak bajka, płynnie, cicho, choć pewnie trzeba będzie podregulować, bo linki się naciągną. Mam nadzieję, że napęd w tej konfiguracji wytrzyma co najmniej tyle co poprzedni (rzecz jasna z regularną wymianą łańcuchów). A mi pozostaje pokornie i systematycznie szlifować formę.

Przebieg przed zmianą łańcucha i napędu: 22 085 km